28. mai 1926 var det offisiell åpning av bygningen som var spesiallagd for å ta vare på den verdifulle samlingen i Finmarksbibiblioteket. Fylkesbiblioteket markerer dette 100-årsjubileet og har produsert en fotoutstilling som forteller Finmarksbibliotekets historie. I dag står bygget tomt, og Finmarksbibliotekets samlinger er en del av fylkesbibliotekets tjenester.
Vi inviterer til åpning av fotoutstillingen ved det gamle Finmarksbiblioteket, etterfulgt av foredrag og enkel bevertning på Vadsø bibliotek.